niedziela, 13 września 2009

Baśniowy świat.

autor: Sally Gardner
tytuł: Ja, Kolendra
tytuł oryginału: I, Coriander
język oryginału: angielski
liczba stron: 282
miejsce wydania: Wrocław
rok wydania: 2007
oprawa: miękka
wymiary: 135 x 205 mm
wydawca: Dolnośląskie, Wydawnictwo
ISBN: 978-83-7384-660-9

Powieść Sally Gardner łączy w sobie elementy baśni, fantasy i opowieści historycznej. Opowiada o piętnastu latach życia dziewczynki o dziwnym imieniu Kolendra, córki bogatego londyńskiego kupca i wróżki pochodzącej z bajkowego świata. Kolendra za sprawą magicznych srebrnych pantofelków przenosi się z Anglii czasów Cromwella do równoległego świata swej matki. Tam odnajduje zaginiony skarb, uwalnia księcia, walczy ze złą czarownica, aż wreszcie staje przed najtrudniejszym zadaniem: musi wybrać świat, do którego należy. Królestwo wróżek czy londyński dom, w którym po śmierci matki rządzi zła macocha faworyzująca swą córkę, a ojciec zamieszany jest w niebezpieczne rozgrywki polityczne tamtych czasów. Malownicza, wciągająca opowieść, pięknie opisująca zarówno uroki fantastycznej krainy, jak i widoki, zapachy, a nawet odgłosy siedemnastowiecznego Londynu.
Jest, to książka dla dzieci, ale nie mogłam się oprzeć pokusie jej kupienia- piękne wydanie angielskie. A jak już kupiłam, to i przeczytać przecież wypadało, prawda?

http://www.puffin.co.uk/static/images/i_coriander.jpg A to jest właśnie zdjęcie okładki z wydania, które ja mam.

Brak komentarzy: