środa, 16 września 2009

MAM! mam! MAM!

Dzisiaj dostałam wspaniały prezent od Ukochanego Męża. Właśnie wzbogaciłam się o niesamowitą książkę. Dziękuję Ci Kochanie. Ale jestem szczęśliwa. A oto i sama książka:
http://www.funmuseumstore.com/arts/sisterwendy.jpghttp://www.robnunnphoto.com/wp-content/uploads/2008/07/story_of_painting.jpg
Książka siostry Wendy Beckett jest owocem jej gruntownych studiów w zakresie historii sztuki, jak również własnych wrażliwych spostrzeżeń. Autorki dotyczących dzieł malarstwa, interesujących refleksji na ich temat i ocen dalekich od konwencjonalizmu. W opracowaniu tym został omówiony okres około 800 lat rozwoju malarstwa zachodnioeuropejskiego - od poprzedników Giotta w XIII wieku po współczesność. We wprowadzeniu znalazł się zarys wcześniejszych dziejów malarstwa, które legły u podstaw sztuki średniowiecznej i nowożytnej. Każde z ponad 450 reprodukowanych w kolorze arcydzieł zyskało w tekście nieszablonową interpretację. Teksty na marginesach książki - opatrzone ponad 200 ilustracjami: obrazami, rycinami, rysunkami i fotografiami - umieszczają omawiane dzieła malarskie w kontekście historyczno-kulturowym. Ponadto na 30 stronach w książce zamieszczono szczegółowe analizy wybranych obrazów, reprodukowanych we fragmentach i szczegółach.
Dodam tylko, że od czasu gdy zobaczyłam tę książkę parę lat temu, to bardzo mocno jej zapragnęłam.
Dla mnie Siostra Wendy jest mistrzynią w opowieściach o sztuce. Jest świetnym znawcą, no i teraz mam tę książkę i mogę się nią cieszyć.

Brak komentarzy: